II. Μεσοπρόθεσμα μέτρα


1. Περιφερειακός με παράκαμψη ΠΣ Βόλου – Αγριάς

1α. Ένα τμήμα του περιφερειακού, από Λαρίσης μέχρι Ν. Δημητριάδα, λειτουργεί ήδη μετά την προσωρινή απόδοση σε χρήση πριν από δύο χρόνια. Τα αποτελέσματα είναι ήδη πολύ θετικά με την εκτροπή του συνόλου των βαρέων οχημάτων, αλλά με σημαντικό κόστος επιβάρυνσης για τη συνοικία της Νέας Δημητριάδας, εξαιτίας της εμπλοκής του έργου στη σήραγγα της Γορίτσας.

Άμεσος στόχος η ολοκλήρωση του τμήματος Γορίτσα-παραλία Αγριάς, ώστε να πετύχουμε διαμπερή κυκλοφορία του ΠΣ Βόλου.

1β. Ολοκλήρωση των μελετών που έχουν προκηρυχθεί, για τα τμήματα της Περιφερειακής Οδού «Μπουρμπουλήθρα» – Λαρίσης και παράκαμψη της Αγριάς, ώστε να δημοπρατηθούν και να συνδέσουν τον Περιφερειακό με την είσοδο της πόλης από τις Αλυκές, όπως επίσης  να  δώσουν ανάσα στην Αγριά.

1γ. Τελικός στόχος η ολοκλήρωση του Περιφερειακού, με την προκήρυξη της μελέτης και την κατασκευή του έργου από τη θέση «Σωρός» μέχρι «Μπουρμπουλήθρα» καθώς και την παράκαμψη των οικισμών Άνω & Κάτω Λεχωνίων.

1δ. Η εκτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας στον Περιφερειακό πρέπει να συνδυαστεί και με κίνητρα ταχύτητας. Πολύ σύντομα θα απαιτηθεί η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων σε τέσσερις (4) τουλάχιστον διασταυρώσεις (Ιωλκού, Κασσαβέτη, Φυτόκου Μελισσατίκων).

2. Διάνοιξη και σε δεύτερο στάδιο υπογειοποίηση της οδού Παγασών στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, με στόχο την ενεργοποίηση του δακτυλίου Παγασών-Αναλήψεως-Αγ.Δημητρίου.

3. Aποκέντρωση των διοικητικών υπηρεσιών, πολλές από τις οποίες έχουν υπερτοπική ακτινοβολία καθώς απευθύνονται στο σύνολο του Νομού Μαγνησίας. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται  η δημιουργία Νέου Διοικητικού Κέντρου είτε στην περιοχή Χορμοβέικων, μεταξύ Περιφερειακής οδού και Αγ.Παρασκευής, είτε στην έκταση του Στρατοπέδου Γεωργούλα στη Νέα Ιωνία.

Πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες «ωρίμανσης» των μελετών ώστε να διεκδικήσουμε την κατασκευή τους.

Advertisements

4 responses to “II. Μεσοπρόθεσμα μέτρα

  1. Στον περιφερειακό, στη διασταύρωσή του με την Ιωλκού, τα φανάρια είναι μάλλον δυσλειτουργικά. Θα μπορούσε να εξετασθεί η κατασκευή κυκλικής κίνησης για τα αυτοκίνητα. χρησιμοποιείται ευρύτατα στην Ευρώπη και πρόσφατα με μεγάλη επιτυχία στο Ηράκλειο και αλλού.

  2. Ο Περιφερειακός θα είναι ακόμη πιο λειτουργικός εάν ολοκληρωθούν ή βελτιωθούν και οι προβλεπόμενες από την αρχική μελέτη κάθετες συνδέσεις καθώς και οι βοηθητικοί παράλληλοι δρόμοι (παράδρομοι). Κατ’ επέκταση η πράκαμψη της Άλλης Μεριάς και της Πορταριάς θα πρέπει να απασχολήσει το σχεδιασμό του Δ. Βόλου.

  3. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΟΛΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΕ ΛΙΓΟ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ! ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ Ιωλκού, Κασσαβέτη, Φυτόκου, Μελισσατίκων, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Κ. ΚΑΡΤΑΛΗ, ΤΟ ΕΛΑΧΙΤΟΝ 6!

  4. Χαράλαμπος Τσούλας

    Να μελετηθεί σοβαρά και, ενδεχόμενα, να αναθεωρηθεί η λύση της υπογειοποίησης της Παγασών στο Σιδ.Σταθμό. Οι γραμμές σήμερα είναι 1.5 μέτρο κάτω από το επίπεδο της Παπαδιαμάντη.΄Αν υπολογίσουμε και 1,5 μέτρο για στήριξη της γραμμής και 5 μέτρα ελεύθερα κάτω από τις γραμμές, χρειάζεται να κατέβουμε τουλάχιστον 8 μ.κάτω από το επίπεδο της Παπαδιαμάντη σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι το κατέβασμα θα ξεκινήσει από την Ορφανοτροφείου και το ανέβασμα θα ολοκληρωθεί στην Μητρ.Γρηγορίου. Και άν θελήσουμε να συνεχίσουμε την Παγασών ,μετά την Παπαδιαμάντη και μέχρι τον Κραυσίδωνα, σε όλο της το πλάτος θα έχουμε τεράστιο κόστος σε απαλλοτριώσεις για την διάνοιξη της Παγασών, πέρα από το κόστος της επικάλυψης του Κραυσίδωνα από το τέρμα της Παγασών μέχρι τη Νεαπόλεως. Η πόλη πρέπει έχει άνεση στην κυκλοφορία. Αλλά αν πάρουμε σαν δεδομένο ότι οι γραμμές μέχρι την ΜΕΤΚΑ παραμένουν απείραχτες θα αναγκαστούμε να έχουμε και άλλες ανισόπεδες διαβάσεις-τέρατα σε Παπαδιαμάντη-Κραυσίδωνα, Βυζαντίου-Μπότσαρη-Ιερολοχιτών και Βυαζαντίου-Μυτηλήνης-Ιερολοχιτών. Προτείνω μεταφορά του επιβατικού Σιδ.Σταθμού στη ΜΕΤΚΑ, διαπλάτυνση της Παπαδιαμάντη από Λαμπράκη μέχρι Κραυσίδωνα (στο πλάτος που έχει σήμερα η Παγασών) προς τα αριστερά σε βάρος του ΟΣΕ. Μετά τον Κραυσίδωνα η λεωφόρος να συνεχιστεί αξιοποιώντας την Βυζαντίου, την σιδηροδρομική γραμμή και την Ιερολοχιτών μέχρι την Λαρίσης. Κανείς δεν λέει ότι δεν πρέπει να διατηρηθεί ο όμορφος σιδ.σταθμός ,μπορεί να αξιοποιηθεί πολιτιστικά και γενικότερα. Αν δεν προκρίνουμε την «φτηνή» λύση του σιδ.επιβατ.σταθμού στη ΜΕΤΚΑ, και κρίνουμε ότι τα τραίνα πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινούν από τον υπάρχοντα σιδ.σταθμό τότε λύση είναι η υπογειοποίηση της σιδ.γραμμής. Με επιτρεπτή κλίση 4% ,από τον σταθμό μέχρι την Παγασών οι γραμμές θα έχουν κατεβεί 6-7 μέτρα (αρκετά για να περάσει από επάνω ισόπεδα η Παγασών) και μέχρι τον Κραυσίδωνα πάνω από 10 μέτρα που είναι αρκετά για να περνούν τα τρένα κάτω από την κοίτη (σήμερα βάθος περίπου 2,5 μέτρα). Τα τρένα να ανεβαίνουν μετά την Μυτηλήνης και να ακολουθούν την παλιά χάραξη των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή. ΄Ετσι όλοι κόμβοι γίνονται ισόπεδοι. Η Παγασών μετά την Παπαδιαμάντη δεν θα χρειστεί να διάπλατυνθεί. Το τμήμα αυτό μπορεί να έχει δευτερεύουσα κυκλοφορία , αφού με την Λεωφόρο Παπαδιαμάντη τα οχήματα τα προοριζόμενα για Λάρισα εξυπηρεούνται απόλυτα, χωρίς στροφή, και τα προοριζόμενα γιά Αλμυρό-Αθήνα ακολουθούν το δρομολόγιο Παγασών-Παπαδιαμάντη-Αλαμάνας-Νεαπόλεως-Λαρίσης-Αθηνών.
    Μπάμπης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s