III.1. Δακτύλιος


Α. Ο Δακτύλιος αποτελεί ένα μέτρο ρύθμισης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο κέντρο μιας πόλης, το οποίο έχει δοκιμαστεί σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης, αναλόγου μεγέθους του Βόλου, με θετικά αποτελέσματα. Επίσης είναι ένα μέτρο το οποίο συντείνει στη διαμόρφωση συγκεκριμένης νοοτροπίας. Στα πλεονεκτήματα αυτού συνυπολογίζεται  ότι είναι χωρίς οικονομικό κόστος.

Προτείνεται η καθιέρωση δακτυλίου δρόμων μεταξύ των οδών Μαυροκορδάτου – Γαλλίας – Κοραή – Ιάσονος (περιλαμβανομένων). Σύμφωνα με το μέτρο αυτό στις καθημερινές θα επιτρέπεται η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των δρόμων που περιλαμβάνει, μόνο για τα αυτοκίνητα των οποίων ο αριθμός κυκλοφορίας τελειώνει σε μονό αριθμό ή μόνο για τα αυτοκίνητα των οποίων ο αριθμός λήγει σε ζυγό αριθμό, ανάλογα με το αν ο αριθμός της ημέρας του μήνα είναι αντίστοιχα μονός ή ζυγός.  Τα όρια του δακτυλίου θα προσδιορισθούν με ειδική σήμανση, που θα τοποθετηθεί στους δρόμους εισόδου.

Προτείνεται να μείνει εκτός δακτυλίου το τμήμα της οδού Αργοναυτών μέχρι  το ύψος της οδού Ιωλκού, για την εξυπηρέτηση  του επιβατικού λιμανιού αλλά και κάποιου πολίτη ο οποίος έχει ανυπέρβλητη ανάγκη να κατέβει στο κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο που δεν κυκλοφορεί λόγω δακτυλίου και ο οποίος θα μπορεί, κινούμενος  περιμετρικά, να φθάνει, μέσω της οδού Αργοναυτών, στο πάρκινγκ του λιμανιού.

Το μέτρο του Δακτυλίου θα ισχύει κάθε ημέρα από ώρα 08:00 έως 22:00.

Το μέτρο του Δακτυλίου δεν θα ισχύει από Σάββατο ώρα 15:00 έως την Δευτέρα ώρα 07:00.

To μέτρο του Δακτυλίου αναστέλλεται από 15 Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου.

Εξαιρούνται του μέτρου τα Μ.Μ.Μ και τα TAXI, η πρόσβαση των οποίων θα είναι ελεύθερη όλες τις ημέρες και τις ώρες.

Το μέτρο του Δακτυλίου δεν ισχύει επίσης για : α) αυτοκίνητα χρηστών με αναπηρία, β) υβριδικά αυτοκίνητα, γ) ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, δ) αυτοκίνητα που αποδεδειγμένα μετακινούνται με οχηματαγωγό πλοίο.

Β. Εντός του Δακτυλίου μπορεί να απαγορεύεται και τελείως η κυκλοφορία οχημάτων, όταν η ατμοσφαιρική ρύπανση του πολεοδομικού συγκροτήματος   ξεπερνάει το όριο επιφυλακής, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις μετρήσεις του σταθμού του ΥΠΕΚΑ.

Advertisements

9 responses to “III.1. Δακτύλιος

  1. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

    ΕΓΩ ΣΑΝ ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙ ΕΜΠΟΡΟΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΚΤΥΛΙΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΒΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΙΑΣΟΝΟΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΕΩΣ ΓΑΜΒΕΤΑ. ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΑΖΗ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΚΛΠ ΕΧΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 9 Π.Μ. ΕΩΣ ΣΤΙΣ 9 Μ.Μ. ΔΕΥΤΕΡΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑ ΚΑΤΕΒΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ.

  2. Προτείνω την επέκταση του δακτυλίου από τη Γαλλίας στην Κωνσταντά και ίσως και παραπάνω διότι εάν η πρόσβαση με τα πόδια εντός δακτυλίου είναι εύκολη, τότε θα αυξηθεί δραματικά η κίνηση στους περιμετρικούς δρόμους με αποτέλεσμα απλά να μεταφερθεί το πρόβλημα λίγο πιο πάνω. Ο δακτύλιος πρέπει να εφαρμοστεί όχι μόνο για να αποφορτίσει τις εντός αυτού περιοχές αλλά και για να αποθαρύνει τη χρήση του Ι.Χ. υπέρ των Μ.Μ.Μ.

  3. Είναι απίστευτο πως συζητάμε για δακτύλιο από τη στιγμή που οι μισοί από τους οδηγούς στο κέντρο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ωραρίου των καταστημάτων έχουν κατέβει με το αυτοκίνητο για ψώνια ή για καφέ. Μα είναι δυνατόν? Στο Βόλο ζούμε , σε μια πόλη που περπατιέται τόσο μα τόσο εύκολα από την μία άκρη στην άλλη. Και όχι μόνο αυτό θέλουν να παρκάρουν και ακριβώς μπροστά στο κατάστημα ή cafe του προορισμού τους. εφόσον η νοοτροπία δεν αλλάζει…..δακτύλιος τι να κάνουμε. ….

  4. Λυπάμαι πολύ για το μέτρο του Δακτυλίου στο Βόλο, γιατί όπως προτείνεται η εφαρμογή του, απλά θα μετατεθεί ο φόρτος της κυκλοφορίας στην οδό Ανθ. Γαζή και τους παράπλευρους δρόμους. Έχει μελετηθεί αυτή η περίπτωση; Πιστεύω πως είναι μια μη τεκμηριωμένη επιστημονικά πρόταση, που φυσικά θα εξυπηρετήσει τα ταξί και τα λεωφορεία, αλλά δεν θα προσφέρει ουσιαστικά κάτι στην πόλη μας. Πιστεύει κανείς ότι ακόμη και με την πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας μέσα στον Δακτύλιο θα ανασάνει το κέντρο της πόλης από τους ρύπους; Μα θα κινούνται όλα τα οχήματα περιμετρικά. Οι ρύποι θα εκλείψουν; Όχι βέβαια. Δεν έχει νόημα ένας Δακτύλιος μεταξύ των οδών Ιάσονος και Γαλλίας (200 μέτρα απόσταση!). Θα κάνουμε παγκόσμια πρωτιά!
    Ας αρχίσουμε με διαφορετικό προσανατολισμό, όπως τα περιβόητα πάρκινγκ που ποτέ δεν ολοκληρώνονται και τον εκσυγχρονισμό των αστικών ΚΤΕΛ με minibuses νέας τεχνολογίας. Με τα τεράστια, δυσκίνητα και πεπαλαιωμένα λεωφορεία (μη καταλυτικά) χειροτερεύουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αν μπορούσε κάποιος να ρυθμίσει αυτό το περιβόητο «πράσινο κύμα» των φωτεινών σηματοδοτών (εν ώρα αιχμής βέβαια) από το Νοσοκομείο ως την οδό Λαρίσης, τότε θα είχε γίνει ταχύτερη η κυκλοφορία σε πολύ μεγάλο βαθμό.
    Τέλος, ας αρχίσουν οι εργασίες για να κλείσουν οι λακούβες, γιατί το οδικό δίκτυο του Βόλου είναι από τα χειρότερα της Ευρώπης (αν όχι το χειρότερο). Εγώ κυκλοφορώ με μοτοσυκλέτα και πετάχτηκα στον «αέρα» από βαθιά λακούβα στην οδό Γαλλίας στις 17/03/11, γλιτώνοντας την πτώση ως εκ θαύματος. Η Σπ. Σπυρίδη είναι επίσης επικίνδυνη οδός για πεζούς και δίκυκλα και τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα με παγίδες με αποτέλεσμα οι πεζοί να αναγκάζουνται να βαδίζουν στο οδόστρωμα.
    Αν δεν είχαν στενέψει την οδό Δημητριάδος στο παρελθόν, δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλο πρόβλημα σήμερα.
    Ευχαριστώ.

  5. Αναστασία Τράμπα

    Σχετικά με την πρόταση εφαρμογής δακτυλίου αποκλεισμού της κυκλοφορίας στην περιοχή (Γαλλίας – Ιάσονος-Μαυροκορδάτου- Κοραή) έχω να παρατηρήσω τα παρακάτω

    Η πιθανή εφαρμογή του θα επιφέρει μετατόπιση της κυκλοφορίας σε γειτονικούς δρόμους (από Γαζή έως Αναλήψεως) και δημιουργία επιπρόσθετης διαμπερούς κίνησης σε οδούς που δεν έχουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για να την παραλάβουν.

    Το αποτέλεσμα θα είναι μηδαμινό καθώς η προτεινόμενη περιοχή είναι πολύ μικρή για να επιφέρει κάποια σημαντική μείωση στις εκπομπές ρύπων και δεδομένου ότι το μέτρο δεν προβλέπεται να εφαρμόζεται τους θερινούς μήνες (Ιούλιο – Σεπτέμβριο), όπου κατά κανόνα υπάρχουν και τα πιο έντονα προβλήματα με την συγκέντρωση ρύπων και τις επικρατούσες ατμοσφαιρικές συνθήκες (άπνοια, υγρασία κ.α.)

    Ο έλεγχος της κυκλοφορίας ( μονά/ζυγά ) έχει δυσκολία στην εφαρμογή, καθώς η προτεινόμενη περιοχή περιλαμβάνει περιοχή κατοικίας με πολλούς μόνιμους κατοίκους και πολλαπλές εισόδους εξόδους σε αυτήν, έτσι είναι πρακτικά αδύνατος ο έλεγχος και η επιβολή του και κινδυνεύει να αυτο-αναιρεθεί (εκτός αν μπουν κάμερες παντού)

    Και για να χρησιμοποιήσω τα λόγια του ομότιμου καθηγητή κ.. Ι. Φρατζεσκάκη (κατά την τελετή βράβευσής του στο Συνέδριο Μεταφορών που έγινε τον περασμένο Οκτώβριο στο Βόλο, τόνισε ότι, όπως είχε προβλέψει, η επιβολή δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, απλά οδήγησε τους Αθηναίους στην απόκτηση δεύτερου αυτοκινήτου.

  6. Η επιβολή δακτυλίου σε μια μικρή πόλη όπως ο Βόλος είναι ασπιρίνη στον πονοκέφαλο. Καιρός είναι οι αρμόδιοι να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα κατάματα και στην καρδιά του: Η έλλειψη αξιόπιστων και εξυπηρετικών μέσων μαζικής μεταφοράς. Αν υπήρχαν όλα τα άλλα θα λύνονταν. Έχουμε το αστικό ΚΤΕΛ που όλες οι γραμμές του κόβουν βόλτα στο κέντρο προς άγραν πελατών λες και είναι ταξί… Το υπεραστικό ΚΤΕΛ διασχίζει όλη την πόλη για να φύγει μετά προς τα έξω… Τα λεωφορεία είναι μεγάλα και δημιουργούν προβλήματα. Ποια θα ήταν η λύση; Να γίνουν οι αφετηρίες του αστικού και υπεραστικού ΚΤΕΛ αλλά και ο σταθμός του ΟΣΕ στην περιοχή του Πανθεσσαλικού. Εκεί να τερματίσει κάποτε και ο προαστιακός. Όλα τα υπεραστικά να φεύγουν μέσω περιφερειακού κατευθείαν για τον προορισμό τους. Τα αστικά να χωριστούν σε γραμμές κορμού και περιφερειακές γραμμές. Οι γραμμές κορμού με μικρά λεωφορεία να κάνουν κυκλικές διαδρομές στο κέντρο (Δημητριάδος – Ιάσονος – Πολυμέρη, Καρτάλη – Ιωλκού μέχρι τον περιφερειακό). Οι περιφερειακές γραμμές να τέμνουν τα δρομολόγια του κορμού και να μαζεύουν κόσμο για τις περιφερειακές περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος. Να ορθολογικοποιηθούν οι διαδρομές με βάση τις ανάγκες αλλά και τη λογική ενός αρθρωτού συστήματος. Να καθιερωθεί η μετεπιβίβαση με εισιτήριο που να ισχύει για μισή ώρα ή τρία τέταρτα. Με τα παραπάνω λιγοστεύουν τα λεωφορεία στο κέντρο, αλλά γίνεται καλύτερη εξυπηρέτηση, αφού εύκολα και οικονομικά θα μπορεί κανείς να κινείται σε όλη την πόλη. Σίγουρα θα αυξηθούν όσοι χρησιμοποιούν λεωφορείο εφόσον θα είναι και βολικό και οικονομικό. Κατά συνέπεια θα μειωθούν τα ΙΧ στο κέντρο. Και αν όλα λειτουργήσουν σωστά τότε ίσως να έχεουν νόημα και αστυνομικά μέτρα περιορισμών της κίνησης των ΙΧ στο κέντρο. Αλλά όχι τώρα, έτσι πρόχειρα και στο γόνατο. Γιατί έτσι απλά όλοι θα φροντίσουν για δεύτερο αυτοκίνητο ή θα κάνουν κύκλους στα στενά γύρω από το δκατύλιο μεταφέροντας ή και επιδεινώνοντας το πρόβλημα. Δείτε μια συνολική λύση με φαντασία και τόλμη και όχι ημιμετρα…

  7. Ο «Κάτοικος Βόλου» βλέπει πράγματι μια συνολική (όπως σωστά αναφέρει) λύση η οποία κατά την γνώμη μου έχει και την απαραίτητη ΜΑΚΡΟΧΡΟ΄ΝΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ΄που πρέπει να χαρακτηρίζει τα περισσότερα (αν όχι όλα) προτεινόμενα μέτρα.

  8. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΕΝΟΤΕΡΟΥΣ ΟΠΩΣ ΓΑΖΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΜΠΟΤΗΛΙΑΡΙΣΜΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΔΙΠΛΑΣΙΟ.ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΝΗ ΜΟΥ Ο ΒΟΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΜΕ ΜΟΝΟ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΛΥΣΗ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΠΛΑ ΘΑ ΤΟ ΜΕΤΑΤΕΘΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ.ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΗΚΑΤΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΗΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΗ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΚΕΠΗ ΝΑ ΚΑΤΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Η ΟΠΟΙΑ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΗ ΝΑ ΧΑΣΗ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΙΣΚΕΠΤΗ .ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ Η ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΙΓΗ ΔΟΥΛΕΙΑ .Ο ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΡΙΝΕΣ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΟΝΩ ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΛΙΩΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ .

  9. Γειασας.θα ειθελα να επισημανω μερικα πραγματα ως προς την κατασκευη του ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ..
    θα ανφερω ενα παραδειγμα..καπωτε στην αθηνα ο κος Τριτσης εβγαλε ενα σχεδιο ενωποιησης των αρχαιολογοκων χορων και του κεντρου της αθηνας με σκοπο την καλυτερη ποιοτητα ζωης των κατοικων.Προεβλεπε την κατασκευη πεζοδρομων και παρκων καταργοντας το οδικο δυκτιο, αλλα παραλληλα θα κατασκευαζε υπογειο οδικο δυκτιο ..για να εξυπηρετηση την γρηγορη κινηση οχηματων. Μετα ο κος Αβραμοπουλος εκανε εν μερη την ενοποιηση των αρχαιολογικων χορων κλεινοντας κεντρικες αρτηριες του οδικου δυκτιου(διονυσιου αεροπαγιτου,αποστολου παυλου,μακρυγιαννη.περιφεριακο φιλοπαππου) αδιαφοροντας για την κινηση των οχηματων. Με αποτελεσμα ολοι οι γυρο δρομοι να επιφορτισθουν και να γινονται μεγαλα μποτιλιαρισματα….(καλλιρροης,χαμοστερνας,πειραιος,βασιλ.αμαλιας)…Ουτε ο δακτυλιος αποφορτιζει την παρουσα κατασταση..
    Αν κανετε ΔΑΚΤΥΛΙΟ στο βολο,,,, ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ….να κανετε και τις αντιστοιχες οδικες αρτηριες για γρηγορη κινηση των οχηματων.
    Τωρα για να βγεις απο το κεντρο του βολου θελεις ενα τεταρτο (15 λεπτα).Αν κανετε δακτυλιο ποσο χρονο θα θελει για να μπεις και να βγεις απο το κεντρο???
    Σας ευχαριστω .

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s