III.15. Ποδηλατόδρομοι


Η διευκόλυνση του ποδηλάτη είναι ισότιμη με τη διευκόλυνση του πεζού μέσα στην πόλη. Ο ποδηλάτης και ο πεζός έχουν προτεραιότητα και πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται ελεύθερα μέσα στην πόλη.

Το συγκεκριμένο έργο που εκτελέστηκε στο Δήμο Βόλου, θεωρείται μη λειτουργικό και μη ασφαλές. Σημαντικό ωστόσο κέρδος, η παραχώρηση οδοστρώματος πλάτους 2.30μ. υπέρ του ποδηλάτου.

Προτείνεται να συνταχθεί και να ενσωματωθεί στο υπό αναθεώρηση Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ένα γενικό προγραμματικό σχέδιο (master plan) για την ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει τις συνοικίες με το κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό θα εξετασθεί ποια τμήματα του υπάρχοντος δικτύου πρέπει να αποξηλωθούν και ποια τμήματα θα χρησιμοποιηθούν ως α΄ φάση ενός έργου που στο επόμενο στάδιο θα προβλέπει ανύψωση του καταστρώματος στο ύψος του πεζοδρομίου. Άμεσα πρέπει να προχωρήσει η αποξήλωση ορισμένων ποδηλατοδρόμων που η κατασκευή τους θέτει σε δοκιμασία  την κοινή λογική (π.χ. οδού Φερών).

Για τα τμήματα που θα δοθούν σε χρήση τώρα, θα προηγηθεί σήμανση κάθετη και οριζόντια και ενημερωτική εκστρατεία για την διευκόλυνση και το σεβασμό στον ποδηλάτη.

 

Advertisements

7 responses to “III.15. Ποδηλατόδρομοι

  1. Ενδεχόμενη αύξηση των ποδηλάτων στην πόλη θα μας ανακουφήσει σημαντικά. Πρέπει πιστεύω ο Δήμος να κινηθεί πιο επιθετικά προς την κατεύθυνση αυτή. Λύσεις δοκιμασμένες υπάρχουν πολλές, ακόμα και σε κοντινές μας πόλεις.

  2. Το έγραψα και σε άλλο σχόλιο: Δεν είναι θέμα χρημάτων, απλώς ας ρωτήσει ο Δήμος και για το θέμα των ποδηλατοδρόμων κεντροευρωπαϊκές πόλεις με μεγάλη εμπειρία. Ούτε κολονάκια, ούτε τίποτα. Μια καλή διαγράμμιση χρειάζεται, οργάνωση της κυκλοφορίας με γνώμονα το ποδήλατο, και επιτέλους να δούμε ποδηλατοδρόμους στο κέντρο. Γιατί στην παραλία ή στη Νεάπολη, ή στη Γορίτσα κυκλοφορεί κανείς άνετα χωρίς «ποδηλατόδρομο», στον ιστό της πόλης είναι το θέμα αν προσφέρουμε ευνοϊκές συνθήκες για ποδηλατοκίνηση…

    Α, επί τη ευκαιρία, ας ρωτήσουν και τι είδους μπογιές χρησιμοποιούν (εδώ και δεκαετίες…) στην Ευρώπη για διαβάσεις πεζών και διαγράμμιση, οι οποίες δεν χρειάζονται φρεσκάρισμα κάθε δυο μήνες, μπας και κάνουμε και καμιά οικονομία παράλληλα…

  3. Συμφωνώ με τον Αντώνη και ειδικά για τις ειδικές μπογιές (που είναι και καλύτερα ευδιάκριτες τη νύχτα): ειδικά το βάψιμο των διαβάσεων στα σχολεία είναι παράδειγμα προς αποφυγή. Έχουμε δει αρκετές φορές να γλιστρούν ποδήλατα και μηχανάκια, ειδικά μετά από βροχή

  4. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΔΙΑΦΩΝΩ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΗΛΩΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΛΟΙ. ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ! ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΣΤΗΣΕ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΜΕ ΠΡΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ! ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΚΟΛΩΝΑΚΙΑ ΣΑΝ ΦΡΟΥΡΙΑ? ΟΠΟΙΟΣ ΠΕΣΕΙ ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΓΕΛΟΙΑ ΑΥΤΑ ΚΟΛΩΝΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ, ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΝ ΝΥΚΤΑ, ΚΑΙ ΠΕΖΟΣ Η ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ, Η ΘΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΕΙ Η ΘΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙ! ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΟ ΤΟ ΠΟΛΥ 5 ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ ΑΣΦΑΛΤΟ ΔΗΛΑΔΗ, ΑΛΛΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕΙΓΜΑ ΚΕΡΑΜΙΔΙ Π.Χ., ΧΩΡΙΣ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΚΟΛΩΝΑΚΙΑ, ΙΣΩΣ ΜΟΝΟ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΙΑΣΩΝΟΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΑΤΟΣ 2,30 ΚΑΙ ΟΧΙ 1,50 ΜΕΤΡΟ? ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΑΝΕΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕΣΑ ΟΠΩΣ ΗΔΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘA ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ… Η ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ 2 ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ? ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ. ΣΙΓΑ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΚΥΡΙΟΙ!
    ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΝΤΙ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΝΑ ΣΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΥΚΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΕΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ, ΕΓΙΝΑΝ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΕΝΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΛΛΑ ΣΤΕΝΕΨΑΝ ΟΔΟΙ ΗΔΗ ΜΙΚΡΕΣ ΣΕ ΠΛΑΤΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΚΑΤΙ. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΛΙΟΥ, ΣΤΗ Ρ.ΦΕΡΑΙΟΥ, ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ, ΣΤΗΝ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΦΑΡΔΥΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΛΟΓΩ ΠΛΑΤΟΥΣ, ΟΠΩΣ: ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ, ΠΑΓΑΣΩΝ, ΙΑΣΩΝΟΣ, Κ.ΚΑΡΤΑΛΗ, ΙΩΛΚΟΥ, ΠΟΛΥΜΕΡΗ? ΓΙΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Κε ΣΚΟΤΙΝΙΩΤΗ

  5. Το παράξενο που συμβαίνει στην πόλη μας, είναι ότι εκεί που υπάρχουν ποδηλατόδρομοι (βλέπε για παράδειγμα τον ποδηλατόδρομο που ειναι κατα μήκος του πεζόδρομου της παραλίας, παράλληλα της οδού Αργοναυτών και χωρίς να έχουν το προστατευτικό κράσπεδο με κολονάκια όπως οι υπόλοιποι ποδηλατόδρομοι της πόλης, και απλά υπάρχει έντονη χρωματιστή διαγράμμιση και σήμανση) βλέπεις αρκετά ποδήλατα να μήν διέρχονται μέσα απο το ποδηλατόδρομο αλλά να χρησιμοποιούν την λωρίδα κυκλοφορίας που κινούνται τα Ι.Χ. Νομίζω, ότι είναι και θέμα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και συνείδησης των πολιτών το ζήτημα ποδηλατόδρομοι-ποδήλατο, πέρα απο τα όποια σφάλματα που έχουν γίνει με το υπάρχον δίκτυο ποδηλατοδρόμων που έχουμε σε αυτήν την πόλη, που πρέπει σίγουρα να επανεκτιμηθεί ο ρόλος του και οι τεχνικές προδιαγραφές.

  6. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΚΤΡΩΜΑ.ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑ. ΞΗΛΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΡΙΝ ΓΙΝΟΥΜΕ ΔΙΕΘΝΩΣ ΦΙΡΜΕΣ. ΜΗΝ ΧΑΛΑΤΕ ΦΑΙΑ ΟΥΣΙΑ. ΑΠΛΑ ΞΕΣΗΚΩΣΤΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  7. Άθλιοι οι ποδηλατόδρομοι. Άχρηστοι γιατί είναι σε μέρη που δεν έχει κίνηση και κυκλοφορείς άνετα και με ασφάλεια.
    Απορώ πως εγκρίθικε η κατασκεύη τους. Πολύ μπετό για το τίποτα. Υποθέτω πληρώσαμε κάμποσα χιλιάρικα για τη μελέτη τους, η οποία προφανώς είναι πρωτοφανής αποτυχία με τόσο πολύ μπετό και φάρδος μετρημένο να παρκάρει μέσα αυτοκίνητο.
    Στην τελική σαν άτομο που κυκλοφορώ συνέχεια με ποδήλατο έχω να πω ότι στο Βόλο κυκλοφορώ άνετα μέσω μικρών δρόμων και προσωπικά δε βλέπω καν το λόγο για ποδηλατόδρομο σε κάποιο σημείο. Αυτό που νομίζω πρέπει να γίνει είναι να ξηλωθούν οι υπάρχοντες.
    Τίποτα καλά, γερά και όμορφα «σταντ» (στολίδια, όχι τίποτα εκτρώματα) για να κλειδώνουμε τα ποδήλατα αν γίνεται όμως καλά θα ήταν. Έτσι και προωθείται κάπως η ποδηλατοκουλτούρα και δεν κλειδώνονται τα ποδήλατα άναρχα δυσκολεύοντας και τους πεζούς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s