III.8. Βελτιστοποίηση φωτεινής σηματοδότησης


Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί φωτεινοί σηματοδότες σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, όπως π.χ. Πολυμέρη, Περιφερειακή Οδός, δεν είναι συγχρονισμένοι μεταξύ τους, με συνέπεια να δημιουργείται συμφόρηση σε κάθε φανάρι και να μην υπάρχει ροή κυκλοφορίας.

Επιβάλλεται να προχωρήσει η εφαρμογή ηλεκτρονικού αυτοματισμού και κεντρικού ελέγχου του συστήματος φωτεινών σηματοδοτών των βασικών οδικών αρτηριών της πόλης, σύμφωνα με υπάρχουσα μελέτη.

 

Advertisements

4 responses to “III.8. Βελτιστοποίηση φωτεινής σηματοδότησης

  1. Ασχέτως της τεχνολογίας που θα χρησιμοποιηθεί (ηλεκτρονικός ή μη αυτοματισμός ), ο κατά δύναμη βέλτιστος συγχρονισμός των φαναριών θα ανακουφίσει σημαντικά το κυκλοφοριακό.

    Κυρίως στη Γιάννη Δήμου/Ορμινίου και στον Περιφερειακό έχω εντοπίσει το πρόβλημα. Οδοί που μπορεί να μην εμφανίζουν συμφόρηση, αλλά προκαλούν αδικαιολόγητη καθυστέρηση, λόγω κακού συγχρονισμού των φαναριών.

    • Συγκεκριμένα για τη Γιάννη Δήμου, συχνά και λανθασμένα ίσως, ενώ έχω τη δυνατότητα να την αξιοποιήσω προτιμώ την Αναλήψεως, καθώς αν σταματήσω σε ένα κόκκινο φανάρι, το ίδιο θα συμβεί και σε όλα τα επόμενα.

      Έτσι, (και δυστυχώς πιστεύω δεν είμαι η μόνη) συμβάλλω και εγώ με τη συμφόρηση της Αναλήψεως, ενώ θα μπορούσα να αξιοποιήσω τη Γιάννη Δήμου εξίσου εύκολα, αν δεν ήμουν υποχρεωμένη να σταματάω και τρεις και λίγο.

  2. Τα φανάρια θα μπορούσαν να είναι αυτόματα: να ανάβει πράσινο ή κόκκινο ανάλογα με την κίνηση στον κάθε δρόμο. Τέτοια συστήματα λειτουργούν εδώ και πάνω από δεκαετία στην πχ Σκανδιναβία. Παράλληλα θα μπορούσαν ΟΛΑ να διαθέτουν ηχητικά συστήματα για τους τυφλούς και κουμπί για τους πεζούς (εφόσον θεωρούμε την κίνηση των πεζών, και όχι των αυτοκινήτων, προτεραιότητα).
    Σε σημεία που αφορούν αυξημένη διασταυρούμενη κίνηση ποδήλατα-αυτοκίνητα θα χρειαζόταν νομίζω και τα ειδικά φανάρια για τους ποδηλάτες

  3. Οι φωτεινοί σηματοδότες καλό είναι να αποκτήσουν χρονόμετρο (διάρκειας του πράσινου και του κόκκινου) το οποίο βλέπουν οι οδηγοί και τους ενεργοποιεί ανάλογα (π.χ να είναι έτοιμοι μόλις ανάψει το πράσινο).
    Τέτοιο σύστημα στην Ελλάδα στη λειτουργία σηματοδοτών υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια στην πόλη της Κομοτηνής, ενώ το είδα και στα Σκόπια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s